image

סוגרים את השבוע עם עדכונים על שיווק ו-AI - ניוזלטר #17

​היי , אז מה היה לנו השבוע?
​
השבוע היה מלא בהתרחשויות מרתקות בעולם ה-AI והשיווק! פרויקט מסתורי מבית OpenAI עושה גלים, גוגל משיקה שלושה מודלים חדשים שכדאי להכיר. וגם, אנטרופיק חושפת את ״פרומפט העל״ שלה שמפעיל את מודל Claude, ו-Google Meet מקבל שדרוג מעניין מאוד.
​
+ המאמר שהבטחתי על עוזרי AI: כיצד GPTs משנים את כללי המשחק בעולם הבינה המלאכותית (מחכה לך בסוף המייל), ו-3 תוספים שחובה להכיר. אז שווה לגלול עד הסוף! 
​
קריאה מהנה!
  • OpenAI מכינה את 'פרויקט Strawberry'

  • גוגל משיקה שלושה מודלים חדשים בסדרת Gemini 1.5

  • אנטרופיק פרסמה את ״הפקודה המערכתית״ שמפעילה את מודל Claude

  • איזה כיף לראות שהתוכן שלי עובד מצויין במנוע חיפוש ג׳נרטיבי!

  • גוגל מוסיפה פיצ׳ר חדש ל-Google Meet

  • גוגל משיקה את האלטרנטיבה המותאמת ל-GPTs!

OpenAI מכינה את 'פרויקט Strawberry'

image

חוקרי OpenAI מתכוננים להשקת מודל AI חדש בשם קוד Strawberry (לשעבר Q*) שכתבתי לכם בעבר (בניוזלטר מס׳ 14), שמציג יכולות חשיבה ושיקול דעת מתקדמות, לפי דיווח חדש.


🔑 נקודות עיקריות:

  • Strawberry עשוי להשתלב ב-ChatGPT כבר בסתיו הקרוב, ומסמן קפיצה משמעותית באינטליגנציה של AI.

  • המודל מתמודד עם נושאים סובייקטיביים ופתרון חידות מורכבות.

  • OpenAI משתמשת ב-Strawberry ליצירת נתוני אימון איכותיים למודל נוסף בשם קוד Orion.

  • המודל החדש יכול לשפר את הפיתוח של סוכני AI לביצוע משימות מורכבות.

🤔 למה זה חשוב? 


אם Strawberry יעמוד בציפיות, הוא עשוי לקדם את OpenAI לשלב 2 בתוכנית שלה לבינה כללית מלאכותית (AGI).

גוגל משיקה שלושה מודלים חדשים בסדרת Gemini 1.5

image

Google DeepMind הכריזה על שלושה מודלים ניסיוניים חדשים: Gemini 1.5 Flash-8B, גרסה קומפקטית ומהירה, Gemini 1.5 Pro עם יכולות כתיבת קוד משופרות, וגרסה משופרת של Gemini 1.5 Flash. המודלים זמינים למפתחים ב-Google AI Studio.


🔑 נקודות עיקריות:

  • Gemini 1.5 Flash-8B מהיר וקומפקטי, מתאים לעיבוד טקסט, תמונות ונתונים אחרים.

  • Gemini 1.5 Pro מצטיין בכתיבת קוד והבנת הוראות מורכבות.

  • Gemini 1.5 Flash משופר ומדורג כעת במקום ה-6 ב-Chatbot Arena.


🤔 למה זה חשוב? 


בעוד OpenAI משאירה את כולם בהמתנה, גוגל ממשיכה להשיק שדרוגים ותכונות חדשות למודלים שלה, ומציעה שיפורים משמעותיים במתמטיקה, קידוד ומענה להנחיות ארוכות.

אנטרופיק פרסמה את ״הפקודה המערכתית״ שמפעילה את מודל Claude

image

המערכת מונעת מהמודל לספק מידע שגוי, להגיב באופן פוגעני או להטות את התגובות שלו בצורה לא הולמת. מטרת הפרסום היא לשקף את השקיפות והאמון שהחברה רוצה לבנות עם המשתמשים, ולאפשר לקהילה להבין את הדרך שבה המודל פועל ולשפר את האינטראקציות באמצעות פידבק.


🔑 נקודות עיקריות:

  • הפקודה המערכתית הזו היא סדרת הנחיות שמנחות את המודל כיצד לפעול, כולל כללים ליצירת תגובות בטוחות, מדויקות ואחראיות והימנעות מתוכן מזיק.

  • ⁠⁠המהלך נועד לשפר את השקיפות ולבנות אמון בקרב המשתמשים, תוך עידוד פידבק לשיפור האינטראקציות של המודל.


🤔 למה זה חשוב?


הפתיחות של Anthropic בנושא הזה מאפשרת למשתמשים להבין טוב יותר כיצד הבינה המלאכותית עובדת ולהבטיח אינטראקציות בטוחות ויעילות יותר.


לכתבה המלאה לחצו כאן 

אהבתם את התוכן? מוזמנים לעקוב אחרי בקבוצת ווטסאפ השקטה שלי ולהפיץ לחברים את הקישור לניוזלטר שיהנו גם - https://bit.ly/ai-news-sub

עדיין לא משתמשים בGPTs ליצירת תכנים מותאמים לכם או ללקוחות שלכם?

רוצים לייעל את השיווק שלכם ולהגביר את הפרודוקטיביות? הכירו את GPTs עוזר השיווק AI, מותאם אישית לעסק שלכם!

העוזר החכם לומד את סגנון הדיבור, הטון והסטייל של העסק שלכם, כך שתוכלו לבקש ממנו לכתוב פוסט, להציע קמפיין פרסום או ליצור תוכן שיווקי – בלי להסביר מחדש כל פעם!


אם אתם רוצים גם לחצו כאן 👇🏼

גם אני רוצה GPTs

איזה כיף לראות שהתוכן שלי עובד מצויין במנוע חיפוש ג׳נרטיבי!

image

נתחיל מהתחלה..


בזמן האחרון אני עובד על קורס דיגיטלי לשיווק ב-AI (עדיין לא סגור על השם), ואת רוב המחקר שלי לגבי התכנים אני עושה בפרפלקסיטי בגלל רמת האמינות שלו (שמפנה את התוצאות שהוא נותן לסימוכין חיצוניים אמיתיים). 


ההבדל בין תוצאות אורגניות של גוגל (מה שנקרא SEO אופטימיזציה למנוע חיפוש) לבין התוצאות שפרפלקסיטי נותנת (מה שנקרא GEO אופטימיזציה למנוע ג׳נרטיבי) הוא שגוגל מתמקד במציאת מידע בהתאם למילות מפתח וקישורים חיצוניים שכתובים באתר/מאמר, ואילו פרפלקסיטי ממקדת את הקשר וההקשר של השאילתה שביקש המשתמש, מה שמאפשר תוצאות חיפוש יותר מדויקות ומותאמות אישית. 


אם עד עכשיו התאמנו את הכתיבה שלנו לחוקי המשחק של גוגל, היום המציאות משתנה. יותר אנשים פונים למנועי חיפוש מבוססי AI, וזה אומר שגם אנחנו צריכים לשנות את הסגנון שלנו כדי שהתוכן יקבל חשיפה במנועי חיפוש AI.


אז כן, משמח אותי לראות שהעבודה משתלמת ומביאה תוצאות במיוחד שאנחנו רק בהתחלה של המפכה והכללים עדיין לא מספיק ברורים!


ואם כבר זרקתי פה ספויילר לגבי התכנונים שלי אז אשמח לשמוע (במייל חוזר או בכל דרך אחרת) אם קורס דיגיטלי לשיווק ב-AI יכול לעניין אתכם.


למידע נוסף על GEO, מצורף לכם מאמר בנושא בסוף המייל

גוגל מוסיפה פיצ׳ר חדש ל-Google Meet

image

גוגל הציגה פיצ׳ר חדש בשם "קח הערות עבורי" המייצר סיכומים אוטומטיים של פגישות עבודה במקום רק לתמלל אותן כמו בעבר.


התכונה מייצרת סיכום אוטומטי ב-Google Doc, מצרפת את הקובץ לאירוע המתאים ב-Google Calendar, ושולחת את הסיכום למארגן הפגישה לאחר סיומה.


התכונה כרגע תומכת באנגלית בלבד, אך היא עשויה להיות כלי מהפכני בנגישות, שמאפשר לאנשים להיות נוכחים יותר בפגישות מבלי לדאוג ללקיחת הערות והאזנה במקביל.


למידע נוסף על העדכון הכנסו לבלוג של גוגל

גוגל משיקה את האלטרנטיבה המותאמת ל-GPTs!

image

רק דיברנו על עוזר AI של צאט GPTs וגוגל הודיעה שהיא קרובה לאפשר למשתמשים בתשלום לבנות Gems — צ'אטבוטים מותאמים אישית המבוססים על Gemini, שניתן להתאים למשימות ספציפיות כמו עזרה באימון כושר או שותף לבישול.


🔑 נקודות עיקריות:

  • גמישות: יצירת Gem דומה לבניית GPT מותאם אישית, עם יכולת לשמור הנחיות ותפקידים שהמשתמש הגדיר.

  • עוזר חכם ⁠Gem מוכן מראש: גוגל מציעה גם Gems מוכנים מראש כמו מאמן לימודים, יועץ קריירה ושותף לקידוד.

  • זמינות: הכלי זמין למשתמשים ב-Gemini Advanced, Gemini Business ו-Gemini Enterprise ביותר מ-150 מדינות.


🤔 למה זה חשוב?


השקת Gems מציבה את גוגל בתחרות ישירה עם OpenAI, שמאפשרת יצירת GPT מותאמים אישית מאז נובמבר והיא לא יכולה להשאר מאחור.

עדכוני AI קצרים

🍎 Apple הכריזה על אירוע ב-9 בספטמבר בו צפויה להציג את האייפון 16 עם תכונות חדשות המבוססות על בינה מלאכותית.


📅 אמזון מתכננת להשיק באוקטובר גרסה משודרגת של העוזרת הקולית שלה Alexa המבוסס על בינה מלאכותית, הכולל סיכומי חדשות שנוצרו על ידי AI.


📱 xAI השיקה תכונות חדשות ל-Grok למנויים פרימיום, כולל הצעות ליצירת תמונות ושיפור בחירת דגמים באפליקציית ה-iOS.


🤖 Anthropic הודיעה על שחרור מלא של תכונת ה-Artifacts לכל משתמשי Claude, כולל אפליקציות למובייל.


🗣️ TikTok מאפשרת כעת למשתמשים ליצור קולות קריינות מותאמים אישית באמצעות AI עבור הסרטונים שלהם.


🌍 מארק צוקרברג ודניאל אק, מנכ"ל ספוטיפיי, קוראים לאירופה לאמץ AI בקוד פתוח, ומזהירים מפני רגולציות מסובכות שעלולות לעכב חדשנות.


🖥️ Google AI Studio השיקה גלריית פקודות מקורית הכוללת קונטקסט ארוך, קלטים מרובי-מודלים ותוצרים מובנים לשיפור פיתוח AI.

מאמרים לבעלי עסק ואנשי שיווק מהבלוג שלי שעשויים לעניין אתכם

image

אופטימיזציה ל-GEO מנועי חיפוש מבוססי AI לעומת החיפוש של גוגל SEO

עידן חדש בקידום האורגני לאור מהפכת הבינה המלאכותית

אופטימיזציה ל-GEO מנועי חיפוש מבוססי AI לעומת מנוע החיפוש המסורתי של גוגל SEO

קראו עוד
image

עוזרי AI: כיצד GPTs משנים את כללי המשחק בעולם הבינה המלאכותית

במאמר זה נעמיק בתכונות של GPTs, נבין את יתרונותיהם לעומת יצירת שיח עם מודלי שפה AI השונים, ונציג דוגמאות מעשיות לשימושים שונים.

קראו עוד

כלים ותוספים AI מומלצים

image

Gamma

בניית מצגות, מסמכים ואתרי אינטרנט בבינה מלאכותית. אין צורך בכישורי עיצוב או קידוד. מומלץ מאוד!

לאתר החברה
image

Vizard

עורך וידאו בבינה מלאכותית שמשנה משחק! 

כלי AI שעוזר ליוצרי תוכן ולמנהלי מדיה חברתית לשנות את השימוש בסרטון ארוך לקליפים קצרים שמתאימים לרשתות החברתיות בכמה קליקים

(יש גירסה חינמית מוגבלת ויש בתשלום חודשי)

לאתר החברה
image

VideoToBlog

המרת סרטוני YouTube למאמרים עבור בלוגים. מעכשיו אתם יכולים ליצור תוכן מותאם לקידום אתרים (עם פיצ׳רים לקידום אורגני) באיכות גבוהה מסרטוני יוטיוב תוך שניות עם AI

לאתר החברה

יש לכם שאלות? מוזמנים להשיב במייל חוזר או ברשתות החברתיות

whatsappfacebookyoutubelinkdin
image

054-7718251

image

www.netaneles.com

image

nestrategix@gmail.com

 
הצהרת נגישות

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של שלח מסר 
שלח מסר