סוגרים את השבוע עם עדכונים על שיווק ו-AI - ניוזלטר #9 |
|
|
|
היי , אז מה היה לנו השבוע? השבוע היה מלא בחדשות מרתקות מעולם השיווק וה-AI. בקרוב נזכה לראות דמויות AI באינסטגרם, ומוטורולה משיקה את "Styled By Moto". Meta מציגה AI חדש להמרת טקסט ל-3D, ו-Perplexity מקבלת שדרוג מחקרי משמעותי. האם Apple ו-Google עומדות להתאחד? והאם גוגל תורמת למשבר האקלים?
+ שני מדריכים שיעזרו לכם בשיווק העסק עם בינה מלאכותית. (מחכה לכם בסוף המייל), ו-3 תוספים שחובה להכיר. אז שווה לגלול עד הסוף! קריאה מהנה!
בקרוב דמויות AI באינסטגרם מוטורולה מציגה את "Styled By Moto" ה-AI החדש של Meta להמרת טקסט ל-3D Perplexity מקבלת שדרוג מחקרי משמעותי האם Apple ו-Google יתאחדו? האם Google מסלימה את משבר האקלים?
|
|
|
|
בקרוב דמויות AI באינסטגרם |
|
|
|
מנכ”ל Meta, מארק צוקרברג, הכריז כי החברה תשיק מגוון של צ’אטבוטים מבוססי AI שנוצרו על ידי משתמשים באינסטגרם בארצות הברית, מה שיאפשר ליוצרים לפתח דמויות AI מותאמות אישית עבור העוקבים שלהם.
🔑 נקודות עיקריות: מטא משיקה בדיקה מוקדמת של ה-AI studio שלה, שיאפשר למשתמשים ליצור דמויות AI מותאמות אישית באינסטגרם, בעיקר בהודעות. החברה מתכננת לבדוק את הפיצ’ר עם כ-50 יוצרים ואחוז קטן של משתמשים, כאשר השקה מלאה מתוכננת לאוגוסט. צוקרברג רואה אפשרות *לאפשר לכל יוצר ולבסוף לכל עסק קטן בפלטפורמה ליצור דמות AI שתתקשר עם הקהילה והלקוחות שלהם.*
🤔 למה זה חשוב?
דמויות מבוססות AI באינסטגרם ישנו את האופן שבו אתם מתקשרים עם יוצרים ומותגים ברשת. על המשתמשים להיות מוכנים לשינוי בחוויית המדיה החברתית שלהם, שעשוי לטשטש את הגבולות בין תקשורת אנושית למונעת AI בפלטפורמות פופולריות. |
|
|
|
מוטורולה מציגה את "Styled By Moto" |
|
|
|
מוטורולה השיקה את קמפיין הפרסומות החדש שלה "Styled By Moto", פרסומת אופנה שנוצרה כולה באמצעות AI, לקידום קו הטלפונים המתקפלים החדש Razr.
🔑נקודות עיקריות: קמפיין חדש: Motorola השיקה את קמפיין הפרסומות החדש שלה "Styled By Moto", פרסומת אופנה שנוצרה כולה באמצעות AI, לקידום קו הטלפונים המתקפלים החדש Razr. וידאו באורך 30 שניות: הסרטון כולל דוגמניות שנוצרו על ידי AI, הלובשות תלבושות בהשראת לוגו 'batwing' האייקוני של Motorola בסצנות כמו מסלולי אופנה וצילומים. תהליך יצירה מתקדם: כל תלבושת נוצרה מתוך אלפי תמונות שנוצרו על ידי AI, המשלבות את לוגו המותג וצבעי קו הטלפונים החדש של Razr. כלי AI מגוונים: הכלים בהם השתמשו כוללים את Sora של OpenAI, Adobe Firefly, Midjourney, Krea, Magnific, Luma ועוד - תהליך שדרש מעל ארבעה חודשים של מחקר. פסקול שנוצר על ידי AI: הסרטון מלווה בפסקול שנוצר גם הוא על ידי AI ומשלב את ג'ינגל "Hello Moto", שנוצר באמצעות Udio.
🤔 למה זה חשוב? זהו מבט מרתק על מערך הכלים מבוססי AI בהם השתמשה Motorola, והצצה לאופן שבו כלים אלו יכולים (ויעשו) להיפתח לדרכים יצירתיות חדשות. זהו גם דוגמה נוספת לשינוי השיח סביב השימוש ב-AI בשיווק - מה שעשוי לסלול את הדרך לקבלה ושילוב רחב יותר. |
|
|
|
ה-AI החדש של Meta להמרת טקסט ל-3D |
|
|
|
מטא הכריזה על Meta 3D Gen, מערכת AI חדשה שיכולה לייצר אובייקטים תלת-ממדיים מפורטים ואיכותיים מתיאורי טקסט בפחות מדקה.
🔑 נקודות עיקריות: רכיבים: Meta 3D Gen מורכבת משני חלקים — Meta 3D AssetGen ליצירת האובייקטים הראשונית ו-Meta 3D TextureGen לשיפור הטקסטורות. יעילות: המערכת יוצרת אובייקטים תלת-ממדיים עם טקסטורות ברזולוציה גבוהה וחומרי PBR (Rendering Based Physically) במהירות גבוהה פי 3-10 מהאפשרויות הקיימות. הבנת סגנונות: 3D Gen מסוגל להבין ולהחיל רעיונות מורכבים, כמו סגנונות אמנותיים או חומרים ספציפיים, על האובייקטים שהוא יוצר. ביצועים: בבדיקות, 3D Gen התעלה על יריבים מתקדמים מבחינת איכות ויזואלית והתאמה להנחיות.
🤔 למה זה חשוב?
יצירת אובייקטים תלת-ממדיים הייתה בעבר תהליך מייגע — אך AI פותח אפשרויות חדשות לכל אחד לייצר אובייקטים במהירות ובקלות, עבור תחומים כמו משחקי וידאו, VR, עיצוב מוצרים ועוד. |
|
|
|
אהבתם את התוכן? מוזמנים לעקוב אחרי בקבוצות שלי בסושיאל ולהפיץ לחברים את הקישור שיהנו גם - https://bit.ly/ai-news-sub |
|
|
|
עדיין לא משתמשים בGPTs ליצירת תכנים מותאמים לכם או ללקוחות שלכם? | רוצים לייעל את השיווק שלכם ולהגביר את הפרודוקטיביות? הכירו את GPTs עוזר השיווק AI, מותאם אישית לעסק שלכם! העוזר החכם לומד את סגנון הדיבור, הטון והסטייל של העסק שלכם, כך שתוכלו לבקש ממנו לכתוב פוסט, להציע קמפיין פרסום או ליצור תוכן שיווקי – בלי להסביר מחדש כל פעם!
אם אתם רוצים גם לחצו כאן 👇🏼 | |
|
|
|
Perplexity מקבלת שדרוג מחקרי משמעותי |
|
|
|
מנוע החיפוש מבוסס ה-AI של הסטארטאפ Perplexity הודיע על שדרוגים משמעותיים לתכונת Pro Search שלו, שצפויים להתחרות במנוע החיפוש הענק, Google
🔑 נקודות עיקריות: שאילתות מורכבות: Pro Search יכול כעת לטפל בשאילתות מורכבות באמצעות נימוק רב-שלבי, קישור בין חיפושים מרובים למציאת תשובות מקיפות יותר. לדוגמה, בשאילתה "מתי כדאי לראות את הזוהר הצפוני", המנוע מציג: מתי לצפות באורות; המיקום האופטימלי לראות אותם; הנקודות הטובות ביותר לצפייה, והזמן האידיאלי שילוב Wolfram Alpha: מאפשר פתרון בעיות מתמטיות מתקדמות לצד שדרוג יצירת תוכן ובדיקת שגיאות בקוד, אך זמין כרגע רק בארה"ב. תוכנית חינמית ומנוי: משתמשים חינמיים מקבלים 5 חיפושי Pro כל ארבע שעות, בעוד שמנויים לתוכנית $20 לחודש מקבלים 600 חיפושים ביום.
🤔 למה זה חשוב?
לאור המאבקים של Google עם תכונות הסקירה המבוססות AI, השדרוגים של Perplexity ימשיכו לקדם את תחום 'מנועי התשובות' שמקלים על המשתמשים. עם זאת, ההאשמות האחרונות לא נעלמות ועשויות לעכב את כל מגזר החיפוש המבוסס AI עד שיוגדר תקדים ברור. |
|
|
|
האם Apple ו-Google יתאחדו? |
|
|
|
Apple ו-Google שוקלות שיתוף פעולה בתחום ה-AI בעקבות הכרזתה המצופה של Apple על פלטפורמת ה-AI החדשה שלה, Apple Intelligence, ושיתוף הפעולה שלה עם OpenAI, שתביא את תכונות ChatGPT למכשירי Apple.
🔑 נקודות עיקריות:
Apple צפויה להכריז על השותפות האסטרטגית החדשה עם Google בספטמבר, כאשר תשיק רשמית את Apple Intelligence, iOS 18 וסדרת iPhone 16 החדשה שלה. השותפות תשלב את Google Gemini במכשירי Apple, מה שאומר שלמערכת האקולוגית של Apple יהיו שלושה צ'אטבוטים לבצע משימות AI ספציפיות: Siri, ChatGPT ו-Gemini. Apple נמצאת גם בשיחות עם Anthropic ו-Meta, אך מקורות מציינים כי השיחות עם Meta לא הלכו טוב אחרי ש-Apple ביקרה אותם על נהלי פרטיות לקויים ומודל AI נחות.
🤔 למה זה חשוב?
תוכנות ה-AI החדשות של Apple יהיו זמינות רק ב-iPhone 15 Pro ומעלה, מה שיכול להיות מהלך אסטרטגי מצד Apple לעודד אנשים לשדרג או לעבור לדגם חדש יותר, בניסיון להגדיל את הכנסות ה-iPhone הנמוכות. אבל ללא ספק זה עדכון מהותי ביחס לשאר האייפונים שהוציאה החברה בשנים האחרונות ויכול להצדיק את שדרוג המכשיר. |
|
|
|
האם Google מסלימה את משבר האקלים? |
|
|
|
בדו"ח הסביבתי השנתי שלה, המדגיש את מאמציה למתן את תרומתה לשינויי האקלים, Google הודתה כי פליטות גזי החממה שלה עלו באופן משמעותי עקב ההעדפה של ה-AI.
🔑 נקודות עיקריות: התחייבות נטו אפס: בשנת 2021, Google התחייבה להגיע ל"נטו אפס" עד שנת 2030, במטרה לחתוך את הפליטות שלה בחצי (בהשוואה לשנת 2019) ולהשתמש באנרגיה נקייה מפחמן וזיהום. עלייה בפליטות: בשנה שעברה, פליטות גזי החממה של Google עלו ב-13% (שהן 48% יותר מאשר בשנת 2019), והן הפיקו 14.3 מיליון טון מטרי של פחמן דו-חמצני, השווה לכמות שמשחררות 38 תחנות כוח המונעות בגז. מרכזי הנתונים: הגורם העיקרי לעלייה היה מרכזי הנתונים שלה – הדורשים כמויות עצומות של חשמל לאימון והפעלת מודלי ה-AI שלה – ושחררו בשנה שעברה 1 מיליון טון מטרי של זיהום.
🤔 למה זה חשוב?
לפי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה (IEA), מרכזי הנתונים של ה-AI ברחבי העולם משתמשים ב-1% מחשמל העולם, אך עם עליית ה-AI, זה צפוי להכפיל את עצמו עד 2026, מה שידחוף אותנו רחוק יותר מהפיכת שינויי האקלים, כאשר גם חברות טכנולוגיה גדולות אחרות מדווחות על תוצאות דומות ל-Google (פליטות גזי החממה של Microsoft היו גבוהות ב-30% בשנה שעברה). |
|
|
|
מדריכים לבעלי עסק ואני שיווק מהבלוג שלי שעשויים לעניין אתכם |
|
|
|
| המדריך לעריכת התמונות שלך עם DALL·E | הכירו את המדריך המקיף לעריכת תמונות עם DALL·E. למדו איך לשדרג את התמונות שלכם בעזרת כלי AI מתקדמים | |
|
| המדריך לקידום העסק עם GEMINI של גוגל | בואו להכיר איך Gemini, מביא את הבינה המלאכותית למקום שבו עסקים יכולים להשתמש בו באופן יומיומי ולשפר את התוצאות שלהם בצורה משמעותית. | |
|
|
|
2Slash | תוסף ai לכרום לכתיבה שיווקית ועסקית שתעזור לכם לייעל את העבודה שלכם במהירות ובקלות (יש גירסה חינמית מוגבלת ויש בתשלום חודשי). גילוי נאות, אני מפרסם שם פרומפטים שלי אז מוזמנים לחפש אותי שם. | |
|
|
|
Vizard | עורך וידאו בבינה מלאכותית שמשנה משחק! כלי AI שעוזר ליוצרי תוכן ולמנהלי מדיה חברתית לשנות את השימוש בסרטון ארוך לקליפים קצרים שמתאימים לרשתות החברתיות בכמה קליקים (יש גירסה חינמית מוגבלת ויש בתשלום חודשי) | |
|
|
|
Gamma | בניית מצגות, מסמכים ואתרי אינטרנט בבינה מלאכותית. אין צורך בכישורי עיצוב או קידוד. מומלץ מאוד! | |
|
|
|
יש לכם שאלות? מוזמנים להשיב במייל חוזר או ברשתות החברתיות |
|
|
|
|