בעידן שבו תוכן דיגיטלי נוצר בקצב מהיר ולעיתים קרובות מבלי להשאיר זיהוי ברור של מקורו, הצורך בכלים לאימות תוכן הופך להכרחי יותר מתמיד. OpenAI, נכנסת לתמונה עם פתרונות חדשניים שמטרתם לשפר את אמינות התוכן הדיגיטלי ולהבטיח את שקיפותו.
OpenAI הצטרפה לוועד המנהל של C2PA – הקואליציה למובילות תוכן ואותנטיות. C2PA היא תקן לאימות דיגיטלי שפותח על ידי מגוון רחב של גורמים, כולל חברות תוכנה, יצרני מצלמות ופלטפורמות מקוונות. התקן מאפשר להוכיח שהתוכן בא ממקור מסוים ומספק מידע נוסף על מוצאו בצורה שניתן לזהות בקלות במגוון רחב של מצבים.
בנוסף להשקעות ב-C2PA, OpenAI פיתחה גם שיטות אימות חדשות שמטרתן לשפר את שלמות התוכן הדיגיטלי. זה כולל הטמעת סימוני מים (watermarks) בלתי נראים בתוכן דיגיטלי ומסווגים לזיהוי – כלים שמשתמשים בבינה מלאכותית כדי להעריך את הסבירות שהתוכן נוצר על ידי מודלים גנרטיביים.
הכלי החדשני נועד למנוע תופעות של זיופים עמוקים והפצת מידע מטעה. במחקרים הראשוניים, הכלי הצליח לזהות תמונות שנוצרו על ידי DALL-E 3 בדיוק של 98%, אך עדיין מתקשה לזהות תמונות ממקורות אחרים. לקריאת ההצהרה של OpenAI לחצו כאן |