סוגרים את השבוע עם עדכונים על שיווק ו-AI - ניוזלטר #30 |
|
|
|
היי , אז מה היה לנו השבוע? השבוע בחדשות הבינה המלאכותית: האם פרטיות דיגיטלית שמה את ChatGPT במבחן? OpenAI משיקה את יוזמת "12 ימים של OpenAI" שכוללת הפתעות יומיות, וייתכן שפרסומות ב-ChatGPT קרובות יותר משנדמה! במקביל, KlingAI מביאה את העתיד לארון הבגדים שלכם עם מדידות וירטואליות בלחיצת כפתור. פינה חדשה בניוזלטר - הפרומפט השבועי - והפעם, איך חדשנות יכולה להניע את הצמיחה העסקית שלכם בעזרת ChatGPT.
+ הזמנה לכנס שיווק וטכנולוגיה עבור בעלי עסק ואנשי שיווק שלא תרצו להחמיץ שהולך להתקיים השבוע. אז שווה לגלול עד הסוף! קריאה מהנה!
האם פרטיות דיגיטלית שמה את ChatGPT במבחן? ההכרזה על יוזמת "12 ימים של OpenAI״ פרסומות ב-ChatGPT? זה קרוב מתמיד! מדידות בגדים וירטואליות בלחיצת כפתור עם KlingAI המדריך השבועי לפרומפט מנצח: איך להשתמש בחדשנות להנעת צמיחה עם ChatGPT
|
|
|
|
האם פרטיות דיגיטלית שמה את ChatGPT במבחן? |
|
|
|
דיווחים חדשים מצביעים על כך שכתיבת השם "David Mayer" ב-ChatGPT גורמת לקריסות או לתקלות במערכת. על פי TechCrunch, הסיבה עשויה להיות קשורה לבקשות פרטיות דיגיטליות המוגשות על ידי אנשים המבקשים להסיר את המידע שלהם ממערכות AI.
🔑 נקודות עיקריות: בקשות פרטיות: משתמשים יכולים להגיש בקשות להסרת מידע אישי, וככל הנראה בקשה כזו שהוגשה בשם David Mayer יצרה בעיות באלגוריתם של ChatGPT. השפעת הבקשות: ייתכן שבקשות פרטיות אלה גורמות למערכת לחסום או למנוע גישה למידע, מה שעלול לגרום לקריסות בתגובות במקרים מסוימים. אתגרי פרטיות ואמינות: הסיפור מציף שאלות על התמודדות מערכות AI עם בקשות להסרת מידע ואיזון בין פרטיות המשתמשים לבין אמינות התשובות.
🤔 למה זה חשוב?
מקרה זה מדגיש את המורכבות של שמירה על פרטיות בעידן הבינה המלאכותית. בעוד שהמשתמשים דורשים שליטה על המידע שלהם, מערכות AI נאלצות למצוא דרכים להתמודד עם מגבלות מבלי לפגוע בביצועים. |
|
|
|
ההכרזה על יוזמת "12 ימים של OpenAI״ |
|
|
|
OpenAI הכריזה על יוזמת "12 ימים של OpenAI", שתתחיל ב-5 בדצמבר. במסגרת היוזמה, החברה תשיק או תציג מוצר או פיצ'ר חדש מדי יום, בשידור חי, במשך 12 ימים, עד חג המולד, המכונה אצלם בחברה "Shipmas".
🔑 נקודות עיקריות: במהלך השבועות האחרונים, עובדי OpenAI רמזו ברשתות החברתיות על היוזמה, עם פוסטים כמו "מה ברשימת המשאלות שלכם?" ו"הקמנו את עץ ה-Shipmas". הציפיות גבוהות להשקות משמעותיות, כמו כלי טקסט-לוידאו Sora ומודל חדש לשיפור יכולות ההיגיון, לצד פיצ'רים קטנים יותר כמו קול "סנטה" ל-Advanced Voice Mode. מנכ"ל OpenAI, סאם אלטמן, אישר את היוזמה בכנס DealBook, אך לא חשף פרטים, והזמין אנשים לעקוב אחרי ההשקות היומיות. אלטמן חשף נתונים על ChatGPT במהלך הכנס, כי לחברה 300 מיליון משתמשים פעילים מדי שבוע, מיליארד הודעות ביום ו-1.3 מיליון מפתחים אמריקאים משתמשים בפלטפורמה. בנוסף, אלטמן מאמין ש-AGI יגיע מוקדם מהצפוי, אולי כבר ב-2025. בעוד שההשפעות הראשוניות יהיו עדינות, המעבר ל"סופר-אינטליגנציה" יהיה אינטנסיבי ומשמעותי לטווח הארוך.
🤔 למה זה חשוב?
יוזמת Shipmas צפויה לעורר תשומת לב רבה ולשמור על OpenAI בכותרות. עם זאת, החברה תחת לחץ כבד לשחרר את Sora, לאחר שהודלף על ידי קבוצת בודקים לא מרוצים, ולעמוד בתחרות מול גוגל ואמזון, שכבר השיקו מודלים דומים ליצירת וידאו, כמו Veo ו-Olympus. |
|
|
|
פרסומות ב-ChatGPT? זה קרוב מתמיד! |
|
|
|
כלי ה-AI האהוב עלי (לפחות) ChatGPT, עשוי בקרוב להציג פרסומות בפלטפורמה, צעד שעשוי לשנות את הדרך שבה משתמשים נהנים מהשירות. למרות שהמנכ״ל סם אלטמן הביע בעבר התנגדות לרעיון, OpenAI שוקלת את המהלך בעקבות צורך בהכנסות נוספות.
🔑 נקודות עיקריות: חברת OpenAI שוקלת להציג פרסומות בגרסאות חינמיות של ChatGPT כדי להפחית את עלויות התפעול הגדולות. החברה מבטיחה לשמור על איזון עדין בין חוויית המשתמש לבין תוכן ממומן, כך שהפרסומות לא יפריעו לשימוש. התוכנית כוללת שימוש בפרסומות מותאמות אישית על בסיס נושאים משיחות, אך ללא פגיעה בפרטיות המשתמשים. הגרסה בתשלום- ChatGPT Plus, תישאר ללא פרסומות, מה שעשוי לעודד שדרוגים מצד משתמשים.
🤔 למה זה חשוב?
צאט GPT מתמודדת עם עלויות תפעול גבוהות, ופרסומות עשויות לספק פתרון מימוני שיאפשר את המשך פיתוח המוצר. עם זאת, השאלה הגדולה היא האם המהלך ישפיע על נאמנות המשתמשים ואיך OpenAI תוכל להבטיח חוויית שימוש איכותית גם עם תוכן ממומן.
✨ מה אתם חושבים? האם פרסומות ב-ChatGPT הן מהלך חכם או שעלולות לפגוע בחוויית המשתמש? |
|
|
|
🚀 הזמנה לכנס Israel AdTech 2024 🚀
אני רוצה לשתף אתכם בכנס מרתק שאני חושב שיכול לעניין רבים מכם - כנס Israel AdTech, שיתקיים ביום שלישי הקרוב ה-10 בדצמבר. הכנס מציע הזדמנות ייחודית ללמוד ולהתעדכן במגמות העתידיות בתחום ה-AdTech לשנת 2025, במיוחד מצד חדשנים מובילים מישראל.
דגשים עיקריים מהכנס: • הרצאות מעוררות השראה ממומחים בינלאומיים ומקומיים, כולל אנשי Google Cloud, LinkedIn, AWS, Playtika, Outbrain ועוד. • נטוורקינג איכותי עם בכירי התעשייה ואנשי מקצוע מובילים. • תוכן מעשי וממוקד שיעזור לכם להבין כיצד להתכונן לשינויים בשוק ולשפר את אסטרטגיות השיווק הדיגיטלי שלכם.
הצלחתי לארגן הנחה מיוחדת לקהילה שלי בניוזלטר ובקבוצת העדכונים בווטסאפ: קוד ההנחה netanel45 לקבלת $45 הנחה על המחיר הכללי.
אני אהיה שם! תעדכנו מי מגיע.. |
|
|
|
מדידות בגדים וירטואליות בלחיצת כפתור עם KlingAI |
|
|
|
חברת KlingAI השיקה כלי חדש שמאפשר למשתמשים לנסות בגדים ונעליים בצורה וירטואלית על ידי שימוש בטכנולוגיות AI מתקדמות.
🔑 נקודות עיקריות: התאמה אישית מלאה: העלאת תמונה מאפשרת לכם לראות איך פריטים ייראו עליכם מבלי לצאת מהבית. שיפור חווית הקנייה: הכלי עוזר להחליט על פריט מתאים בקלות, מפחית החזרות, ומשפר את הביטחון בהחלטות הקנייה. אינטגרציה עם אתרי מסחר: KlingAI משתפת פעולה עם חנויות מקוונות כדי להציע את הכלי הזה כחלק מחוויית הקנייה. ניסיון דיגיטלי משופר: שימוש בתלת-ממד וטכנולוגיות מתקדמות מבטיח התאמה ויזואלית מדויקת.
🤔 למה זה חשוב?
בתקופה שבה יותר ויותר קניות עוברות לאונליין, KlingAI מייצרת דרך חדשה לחבר בין דיגיטל למציאות. הכלי יכול לחסוך זמן, למנוע החזרות, ולגרום ללקוחות להרגיש בטוחים יותר בהחלטות הקנייה שלהם.
רוצים לראות איך זה עובד? צפו בסרטון שהכנתי
|
|
|
|
המדריך השבועי לפרומפט מנצח: איך להשתמש בחדשנות להנעת צמיחה עם ChatGPT |
|
|
|
✍🏼 הפרומפט: ❝ Using the 'Innovation Matrix' framework, please write an advertising campaign outline that identifies areas of our business where incremental or disruptive innovation can drive growth and describe how you would implement these ideas. Include specific tactics and metrics you would use to measure the effectiveness of this approach. ❞
או בעברית ❝ באמצעות מסגרת 'דפוסי חדשנות', אנא כתוב מתווה למסע פרסום שמזהה אזורים בעסק שלנו שבהם חדשנות מצטברת או משבשת יכולה להניע צמיחה ותאר כיצד היית מיישם את הרעיונות הללו. כלול טקטיקות ומדדים ספציפיים שבהם תשתמש כדי למדוד את האפקטיביות של גישה זו ❞
🔍 התוצאה: לאחר הקלדת הפרומפט, תקבלו תוכנית פרסומית מעשית שתזהה אזורים בעסק שלכם שבהם ניתן להשתמש בחדשנות לקידום צמיחה. בנוסף, התוכנית תכלול דרכים למדידת היעילות של הגישה.
💡 טיפים להצלחה:
השתמשו בפרומפט זה כדי לזהות תחומים שניתן לשפר באמצעות: בקשו שהתוכנית תתמקד ביעדים מדידים, כמו: גידול במכירות שיפור נאמנות לקוחות הפחתת עלויות תפעול
כללו תחומים שבהם ניתן ליישם חדשנות, לדוגמה: דוגמה לפרומפט ממוקד: באמצעות מסגרת 'דפוסי החדשנות', כתוב מתווה מסע פרסום עבור חברת מסחר אלקטרוני בינונית מתחום הביגוד לילדים המתמקדת בשיפור שימור לקוחות באמצעות חדשנות מצטברת ובחינת רעיונות משבשים בחוויות קניות מותאמות אישית.
✨ פרומפט זה מאפשר לכם לייצר אסטרטגיות חדשניות וממוקדות לצמיחה בעסק, תוך מדידת הצלחתן בעזרת מטריקות ברורות. |
|
|
|
אהבתם את התוכן? מוזמנים לעקוב אחרי בקבוצת ווטסאפ השקטה שלי ולהפיץ לחברים את הקישור לניוזלטר שיהנו גם - https://bit.ly/ai-news-sub |
|
|
|
יש לי יעד של 500 עוקבים עד סוף החודש | התחלתי להשקיע ולעלות סרטונים, טיפים והדרכות קצרות באינסטגרם, אז אם מעניין אתכם תעקבו אחרי | |
|
|
|
🤖 אמזון ואנתרופיק חשפו את תוכנית Project Rainer – סופר-מחשב AI עצום המופעל על ידי מאות אלפי שבבי Trainium2 (פי 5 מגודל המודל המוביל הנוכחי של Anthropic), ומבטיח להיות מערכת ה-AI הגדולה בעולם.
🎥 לומה AI חשפה את Ray 2, מודל וידאו חדשני המסוגל לייצר סרטונים באורך של דקה בתוך שניות, אשר הוצג במהלך אירוע AWS של אמזון, לצד שותפות חדשה להבאת המודל לפלטפורמת Amazon Bedrock.
🗣️ ElevenLabs השיקה את Conversational AI – כלי חדש שמאפשר למשתמשים להוסיף יכולות קול ל-31 שפות לסוכני AI, עם תכונות כמו זמן השהיה נמוך במיוחד, גמישות במודלי שפה ותמיכה מתקדמת בשיחות מתמשכות.
🎥 גוגל הודיעה שמודל יצירת הווידאו שלה VEO זמין כעת בתצוגה מוקדמת פרטית על פלטפורמת Vertex AI, ושמודל הטקסט-לתמונה Imagen 3 יושק לכל המשתמשים בשבוע הקרוב.
🗳️ מטא פרסמה בלוג חדש שמפרט את מאמצי החברה לשמירה על שקיפות בבחירות 2024, וגילתה שפחות מ-1% מהמיסאינפורמציה שנבדקה הייתה תוכן שנוצר על ידי AI.
♟️ Google Labs השיקה את GenChess, ניסוי חדש באינטרנט באמצעות Gemini Imagen 3, שמאפשר למשתמשים ליצור כלים מותאמים אישית לשחמט באמצעות יצירת תמונות AI. |
|
|
|
מאמרים לבעלי עסק ואנשי שיווק מהבלוג שלי שעשויים לעניין אתכם |
|
|
|
| 5 סיבות לשילוב AI בתוכנית האסטרגיה השיווקית של העסק שלך | במאמר זה נבחן איך כלי ה-AI יכולים לעזור לעסק שלך לבנות אסטרטגיה שיווקית יעילה ומבוססת נתונים | |
|
| עוזרי AI: כיצד GPTs משנים את כללי המשחק בעולם הבינה המלאכותית | במאמר זה נעמיק בתכונות של GPTs, נבין את יתרונותיהם לעומת יצירת שיח עם מודלי שפה AI השונים, ונציג דוגמאות מעשיות לשימושים שונים. | |
|
|
|
Gamma | בניית מצגות, מסמכים ואתרי אינטרנט בבינה מלאכותית. אין צורך בכישורי עיצוב או קידוד. מומלץ מאוד! | |
|
|
|
Vizard | עורך וידאו בבינה מלאכותית שמשנה משחק! כלי AI שעוזר ליוצרי תוכן ולמנהלי מדיה חברתית לשנות את השימוש בסרטון ארוך לקליפים קצרים שמתאימים לרשתות החברתיות בכמה קליקים (יש גירסה חינמית מוגבלת ויש בתשלום חודשי) | |
|
|
|
infography | הפכו את הבלוגים שלכם לאינפוגרפיקה מדהימה וניתנת לשיתוף. המרו את הפוסטים המורכבים שלכם בבלוג לאינפוגרפיקה מרתקת ויזואלית המפשטת מידע ומגבירה את המעורבות ותומכת יפה בעברית (5 קרדיטים חינם בפתיחת חשבון) | |
|
|
|
יש לכם שאלות? מוזמנים להשיב במייל חוזר או ברשתות החברתיות |
|
|
|
|