29/04/15

נקודות התורפה של מנהל -
אדוני המנהל מי אתה?

יחסי ציבור הם אינטראקציה בינך ובין קהל היעד אליו אתה מעוניין להגיע. כל מה שתעשה או תאמר הוא חלק מיחסי הציבור שלך. זוהי התדמית שאתה משדר בכל יום עם כל מי שאתה פוגש.

מאת: יעל לוטן, מנכ"לית חברת לוטן תדמיות

צילום: חדוה שפרעם
 
קהל היעד אליו אתה מעוניין להגיע תמיד סקרן בנוגע לבעלים, למה שהביא אותם למיזם או לחברה המסוימת ואיך זה שכוכב אחד מעז.....
בעולם התחרותי של היום השיווק העצמי איננו עוד עניין של בחירה אלא עניין של הישרדות, לא הביישן מקבל קידום ולא הצנוע העלאה בשכר. חברה קטנה וצנועה גם תשתכר בהתאם!
ובכלל כדי למכור כל דבר שהוא, בין אם זה מוצר, רעיון, תדמית או שירות עליך לדעת קודם כל למכור את הנכס החשוב ביותר שיש לך - את עצמך!!!
 
ומכאן איך אפשר שלא –אמינות.
מנהל טוב הוא מנהל ששולט ביחסי הציבור שלו, מנהל גרוע הוא אחד רציני שקם בבוקר ומגלה שהיחצ"ן שלו סידר לו ריאיון בתוכנית בידור. חשוב לא לעשות הכל למען פרסום, חשוב מאוד לדעת איך ומה להוציא החוצה, שכן ברגע שאתה עובר לקדמת הבמה עליך להיות מודע לזרקורים. דבר לא נסתר מעינו הבוחנת של הלקוח והוא בהחלט בוחן!
אמינות היא שם המשחק שכן אף אחד לא ילך לדיאטנית שסובלת מעודף משקל....
קודם כל אתה חייב להיות אמין בהעברת המסר על עצמך! זהו חוק ברזל בשיווק ובבניית תדמית!
 
אתה הקודקוד, שדר זאת!
חשוב מאוד שתדע כי מנהל הוא הכוח המניע את גלגלי המערכת השיווקית של העסק. לא יהיה זה נכון לזרוק הכול על מנהל השיווק, כי הכי נוח לצעוק עליו כשמשהו לא עובד.....
ידע הוא כוח ותדמית חיובית היא הכוח הגדול אשר משמן את גלגלי המערכת. מנהל שדואג שעסק יעבוד טוב, חייב לדאוג שיידעו על כך שהוא עובד טוב ,שהוא מקצועי ושיש אבא ואמא למוצר נשמע פשוט? לא כל כך...
 
שמור על ייחודיות
כיום בתחום המוצרים והשירותים כשכולם מעתיקים מכולם מוצרים, חידושים ורעיונות, קשה מאוד להפתיע ולחדש ומכאן שבעל עסק חייב לחשוב איך הוא מחזק את הקשר עם הלקוח. ברגע שאישיותו של מנהל מוטמעת בעסק בצורה מוחלטת, יתקשו המתחרים בהעתקה והקונה הפוטנציאלי שסגנון כזה מתאים לו יהפוך לקונה בפועל.
 
הכר ביכולות שלך והתמקד
לכל חברה בשוק כמעט מתחרה או שניים לפחות, התעסקות בפזילה לאחר כדי "ללמוד" ממנו היא מתכון בטוח לכישלון. מה שנכון לחברה אחת לא תמיד וכמעט אף פעם לא נכון לחברה אחרת, אין ספק שחובה לבצע ניתוח שוק אך זה נדרש אך ורק על מנת למצב את עצמך הכי גבוה שאפשר.

אחריות חברתית
הדרך שבה חברה מנהלת את ענייניה לצורך השגת איזון תפקודי חיובי משולש: עסקי ,סביבתי וחברתי.
עליך להיות מחויב לקהילה ולשדר זאת בכל הזדמנות על ידי סיוע לקהילה ותמיכה בה, בימינו אין מכך מנוס. לנושא קוראים אחריות חברתית והוא צובר תאוצה נפלאה במשך השנים האחרונות.
 
חשיפה נכונה
בחשיפה התקשורתית מול המדיה ישנם חוקים ולא כל אחד יכול כעניין של מה בכך להתראיין נכון ,או להופיע בתקשורת בנושא זה או אחר . מנהל ברוטאלי ,גס ולא מנומס אולי ייכנס לשידור פעם אחת אך בטוח כי תהיה זו הפעם האחרונה שלו....
 
דע את ערך האדם אשר מולך
מנהל צריך להכיר בחשיבותם של כל אדם ואדם, לדעת להעריך את השומר הפשוט ואת המנכ"ל הגדול באותה מידה. יחס כן וחיובי לכל אדם – אצל בני אדם מאחר והם חשדנים מטבעם חנופה אינה שימושית היא חשודה, אינה אמיתית ואנשים מבחינים בזה.
 
תקשורת
בעצם הכל מתחיל ונגמר בתקשורת. על מנת לבצע את הפעולה הכי פשוטה אתה נדרש לתקשורת ולו המינימאלית ביותר, אך כמה שזה נשמע פשוט גם לתקשורת חוקים משלה אחרת אין הבנה, אין הסכמה ולא עשינו עסק...
 
לסיכום, יחסי ציבור מתחילים באדם עצמו, בגינוני התנהגותו ובמעגלי התקשורת המצומצמים שלו מול עובדיו והספקים שלו וכלה בייצוגו במדיה ובמעגלי תקשורת רחבים וגדולים.
מנהל טוב ומקצוען הוא אותו מנהל שיודע לקחת אחריות בין היתר על יחסי הציבור שלו ושל החברה אותה הוא מנהל.

 
 
שלכם,
יעל לוטן,
מנכ"לית לוטן תדמיות.
03-5667474