שתף    שלח לחבר  

 
עלון מידע לידידי מַכּתָבַּת אַל-פַאנוּס - מאי 2014
 
 
ידידים יקרים, 
באמצע ינואר 2014 הושקה תכנית מַכּתָבַּת אַל-פַאנוּס (ספריית העששית) בגני הילדים הממלכתיים בחברה הערבית. התכנית פועלת בשיתוף פעולה בין משרד החינוך המוביל אותה, לבין קרן גרינספון ישראל, מייסדת תכנית ספריית פיג'מה, וקרן פרייס, מייסדת בדאיאת (התחלות) – מרכזים ותכניות לקידום הגיל הרך. אנו שמחים לשתף אתכם בחוויות ובאירועים המרכזיים של חודשי הפעילות הראשונים. 
 


בברכה,
גלינה פרומן
מנכ"לית קרן גרינספון ישראל בע"מ (חל"צ)
מנהלת תכניות ספריית פיג'מה ומַכּתָבַּת אַל-פַאנוּס (ספריית העששית)
 


 
  מַכּתָבַּת אַל-פַאנוּס מגיעה ל-49,000 ילדים ומשפחותיהם
 
בתכנית מַכּתָבַּת אַל-פַאנוּס משתתפים כ65% מילדי הגן בחברה הערבית - יותר מ-49,000 ילדים מכ-1,750 גנים ברחבי ישראל!  התכנית כוללת את כל גני החובה דוברי הערבית השייכים למשרד החינוך וכן גני טרום חובה במספר אזורים, ביניהם הנגב. בשנה זו יקבל כל ילד במתנה ארבעה ספרים. עד כה קיבלו הילדים המשתתפים בתכנית שלושה ספרים: "סמסם העכבר", "פדייה" ו"בית לארנב". חלוקת הספר הרביעי בתכנית "פעם הייתה גברת" החלה השבוע ותסתיים עד אמצע חודש יוני. 

שליח מיוחד מביא לכל גן ארגז ובו עותק של הספר לכל ילד ושני עותקים נוספים לספריית הגן. לאחר שהגננת קוראת עם הילדים את הספר ומקימת פעילות חינוכית ויצירתית סביבו, מקבל כל ילד ספר, שי לספריית המשפחה. בעמודים האחרונים של כל ספר מופיעות הצעות להורים לשיחה ולפעילות משותפת בחיק המשפחה.

 
  היערכות והדרכה לגננות 
לקראת השקת התכנית השתתפו המפקחות על גני הילדים בחברה הערבית באירוע היערכות, כדי שיוכלו להוביל ולהדריך את הגננות לשילוב מיטבי של התכנית בגנים. הדגישו בדבריהן סימה חדד מה יפית, מנהלת האגף לחינוך קדם-יסודי במשרד החינוך, ופאטמה קאסם, מפקחת ארצית על הגנים בחברה הערבית והבדואית, את חשיבותה הרבה של התכנית.
הגב' סימה חדד מה יפית במפגש מפקחות ומנחות

הגב' פאטמה קאסם במפגש מפקחות ומנחות

בנוסף, מפקחות ומנחות ממרכז בדאיאת, העוסקות בתחום של קריאת ספרים עם ילדים, קיימו מפגשי היערכות והדרכה לגננות ברחבי הארץ. הדרכות נוספות יתקיימו בעתיד ויסייעו לגננות בהפעלת התכנית ובעידוד ההורים לבסס הרגלי קריאה משותפת, שיחה ופעילות סביב ספרים בחיק המשפחה.


במסגרת התכנית נשלח לגננות מידי חודש עלון מידע בדואר האלקטרוני הכולל הצעות לפעילויות בגן ובמשפחה. ההצעות לפעילות יחד עם שפע דיווחים ותמונות מהגננות על הפעילות סביב הספרים בגן, מועלים לאתר התכנית. אתם מוזמנים לקרוא ולצפות -  www.al-fanoos.org

  רוברט פרייס והרולד גרינספון ביקרו בגני ילדים ערביים

רוברט ואליסון פרייס, בנם דייויד וחברי סגל מקרן פרייס ביקרו בחודש פברואר בגני ילדים ביפו ובבאקה אלגרבייה, בהם פועלת התכנית. הם נהנו לראות את הפעילויות המגוונות שגננות שילבו בתכנית, כגון: המחזה של הספרים ופעילות יצירה בעקבות הספרים, וכן את האופן שבו שיתפו הגננות את הורי הילדים בפעילויות על הספרים. הרולד גרינספון ביקר במרכז בדאיאת ובגני ילדים בבאקה אלג'רביה לפני תחילת התכנית ופגש את גב' פאטמה קאסם, המפקחת הארצית במשרד החינוך על גני הילדים הערבים, הבדווים והדרוזים. גב' קאסם ציינה את חשיבותה של התכנית עבור ילדים ומשפחות ערביות.

פדייה שוחה בתיאטרון בובות בגן "אפרסק" בלוד
בשבוע שעבר ביקרו הרולד גרינספון ורעייתו דיאן באשכול גני ילדים בעיר לוד. הביקור המחיש את המגוון הרחב של העשייה החינוכית שעם הספרים.
מר גרינספון ורעייתו התרגשו לראות את ההתלהבות הרבה של הגננות, הילדים וההורים מהתכנית.  
 

  מַכּתָבַּת אַל-פַאנוּס בתקשורת  

השקת התכנית זכתה בסיקור תקשורתי נרחב ואוהד. כתבות באנגלית פורסמו ב- Jewish Week , JTA ובעיתון ג'רוסלם פוסט. כתבה על רוברט פרייס פורסמה במהדורה האנגלית של עיתון "הארץ". כתבות בעברית התפרסמו במקומון "ידיעות הנגב" ובעיתון "כלכליסט", כתבות בערבית התפרסמו באתרים רבים בתקשורת הארצית והמקומית.


 

  לקראת שנת הלימודים הבאה - הרולד גרינספון נפגש עם שר החינוך שי פירון ומנכ"לית המשרד מיכל כהן

בשבוע שעבר נפגשו הרולד גרינספון ומנכ"לית קרן גרינספון ישראל, גלינה פרומן עם שר החינוך הרב שי פירון ומנכ"לית המשרד הגב' מיכל כהן. בפגישה הביעו השר והמנכ"לית את כוונותיהם להרחיב את מַכּתָבַּת אַל-פַאנוּס לכל גני הילדים הממלכתיים בחברה הערבית בשנה הבאה. בשנה הבאה תפתח התכנית כבר בספטמבר וכל אחד מהילדים עתיד לקבל שמונה ספרים במתנה במשך השנה. 

 
קרן גרינספון ישראל בע"מ  |  חל"צ 514480888 
 
הוסיפו אותנו לרשימת השולחים הבטוחים. כיצד?  לחצ/י כאן
הודעה זו נשלחה לידידי קרן גרינספון ישראל. אם אינך מעוניין/ת לקבל דיוורים מאיתנו לחצ/י כאן. אי-הסרה תתפרש כהסכמה לקבלת דיוורים.